piatok, 17. apríla 2015

DIY/01

     V článku Mesiac za nami som spomínala, že mám v pláne aj to nejaké DIY a tak som premýšľala, čo by som mohla vytvoriť. A kedže som knihomoľka, tak ako prvá ma napadla záložka. Preto som rýchlo šla na Pinterest a hľadala záložku, ktorá by ma upútala natoľko, žeby som sa pustila do jej výroby.
     Našla som veľa pekných, ale buď som na ne nemala potrebný materiál alebo boli na mňa až príliš ťažké, no a niektoré ma nezaujali vôbec. A tak som si povedala, že si skúsim vymyslieť vlastnú...takže inšpirovaná inými, ale aj vlastnými nápadmi ma napadla práve táto záložka, ktorej návod vám prinášam...

Jarná záložka
Potrebujeme:
-5x kruhov zo starej látky
-1x gombík
-1x klbko bavlnky
-1x ihlu a niť
Postup:
1.
a) kruh z látky prehneme na polovicu (Tip: ja som na obkreslenie kruhu použila štamperlík - má ideálnu veľkosť :D ). Začneme na konci vzniknutého polkruhu, a potom už len striedavo prevliekame niť cez látku (ako keby ste skladali harmoniku :) ),
b) ak by ste však nechceli okrúhly lupienok, môžete vzniknutý polkruh prehnúť ešte na jednu polovicu a postupujete tak isto ako pri prvom príklade,
c) a takto vyzerá vzniknutý lupienok z polkruhu...
2.
a) keď máte prvý lupienok hotový, tak takým istom postupom robíte aj ďalšie a navliekate na tú istú niť,
b) ak už máte všetkých päť, posledný vzniknutý lupienok zošijete s prvým,
c) vznikne vám kvietoček. Do jeho stredu prišijete gombík a už len zlepšujete tvar vášho výtvoru (tak ja som ho zlepšovala dlho, ale veľmi sa nepodaril...chce to šikovné ruky, :D ),
d) a takto vyzerá finálny kvietok :)
3.
a) teraz si pripravíme ďalšiu časť záložky. Použila som 12 rovnako dlhých (približne 50 cm) špagátikov bavlnky, ale počet nemusíte dodržať. Závisí od vás akú hrubú ju chcete mať,
b) rozdelila som si ich na tri časti po štyroch,
c) a začala robiť vrkoč. Keď bol dlhý približne 30 cm, tak som s pletením prestala a na jeho konci spravila uzlík. (Tip: uzlík vzhľadu záložky neublíži, ale ak chcete, môžete naň prišiť ďalší gombík, alebo korálku, ozdôbku...je to na vašej fantázii :) )...
4.
a) naneste na druhú stranu kvietočka lepidlo,
b) a prilepte pripravený vrkôčik...
5.
a) aby som zakryla nepeknú zadnú časť záložky, pripravila som si základ špirálky,
b) potom som ju prilepila na uzlík a dokončila ju. Pozliepala, kde bolo treba a...
c) ...a máme hotovo!!! :)
     Táto záložka ma napadla aj vďaka minulým Vianociam, keď som sestre vyrábala denník (postup naň vám raz tiež prinesiem :) ). Použila som naň tiež tieto látkové kvietočky, ktoré si ma veľmi získali a rada ich robím, no ešte je čo zlepšovať. A bavlnku používam dosť často...však uvidíte aj vďalších výtvoroch :D Tak dúfam, že sa vám môj výtvor aspoň trocha pozdáva a možno vás inšpiroval pre vytvorenie si vlastnej záložky :) 
A ešte pár fotiek aj s mojimi ďalšími výtvormi :)
(Toto bola moja prvá záložka. Ako môžete vidieť, lupienky sú robené spôsobom č.2 a záložka nie je ukončená uzlíkom, ale gombíkom :) )
(aj tejto som dala lupienky podľa postupu č.2. Páčia sa mi viac... )
No a ešte všetky tri spolu :D

17 komentárov:

  1. Vyzerá to krásne :O
    Ak doma nájdem potrebné materiály, určite vyskúšam! :) :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tie záložky sú úplne super :) Je to veľmi jednoduché a vyzerá to skvelo :) Keď si budem veriť, tak ju rozhodne vyskúšam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) A neboj, to dáš :D Tie kvietočky sú ľahké. Ja, keď som ich robila po prvýkrát, tak som spravila kiksy ale potom som zistila, čo robím zle a nakoniec som vychytala tie nejaké muchy a už mi idú lepšie :) Len to netreba vzdať...

      Odstrániť
  3. Jé, to je opravdu moc krásné. Velmi se ti to povedlo. A jelikož také ráda tvořím, tak si určitě (jakmile ušetřím trochu času) takovou záložku vyrobím :)
    PS: Ještě jednou klobouk dolů ! :3
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Teší ma, že sa záložka páči aj keď si klobúk dole nezaslúži :D Predsa len je mnoho krajších a toto je len taký malý odvar, ale veľmi ma tvoj komentár potešil :) Ešte raz, vďaka...

      Odstrániť
  4. Výborný článek a návod, určitě si ji taky vyzkouším taky udělat :) Zrovna se mi rozpadla má papírová záložka, kterou jsem používala už pár roků, takže hledám inspiraci, jak si vyrobit novou :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Tak to ma teší, že ťa táto záložka inšpirovala...snáď bude takou vernou spoločníčkou ako tá papierová ;)

      Odstrániť
  5. Tie sú nádherné úplne-mega-super-najkrajšie! :) Veľmi by som takú chcela, ale nemám šancu takto ju krásne vyrobiť, preto dúfam, že raz spravíš dajakú súťaž. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, ďakujem :) Ale toľko chvály si ani nezaslúžia :D Ja myslím, že by si ju dala...keď som ju dala aj ja...je naozaj ľahká. Inak asi dokážeš vidieť do budúcnosti, pretože mám presne v pláne vyrobiť jednu aj do súťaže ako bonus ku knihe :D

      Odstrániť
  6. Krásná záložka, ale obávám se, že moje schopnosti by to nezvládly :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Ale dala by si, určite :D Ja nie som až taký zručný človek, ale ak sa nevzdáš, tak to dotiahneš až do konca :) Len skús a uvidíš...;)

      Odstrániť
  7. skvelý nápad :) ! vyskúšam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Wow! Úplne si ma odrovnala. Tie záložky sú také nádherné. :) Určite si minimálne jednu urobím, teda ak môžem. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) A samozrejme, že môžeš...mňa len teší takýto záujem :D A možno, že budeš mať šťastie a jednu vyhráš v súťaži, ktorú sa chystám spraviť ;)

      Odstrániť
    2. Juj, zlatá! :) Bodaj by si mala pravdu. :D Ale nie, už teraz mám radosť za výhercu, nech to bude ktokoľvek. :)

      Odstrániť