Ví o tobě/Sarah Pinboroughová

Originálny názov: Behind Her Eyes
Goodreads: 3,80 (89%)
Preklad: Hana Sichingerová
Počet strán: 304
Jazyk: český
Väzba: pevná s prebalom
Vydavateľstvo: Metafora (2017)
ꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜꜜ
Nevěřte této knize
Nevěřte tomuto příběhu
Nevěřte ani sami sobě
A AŤ SE DĚJE COKOLIV, NEPROZRAĎTE 
KONEC!
LOUISE opustil manžel kvůli jiné, a tak se jediným mužem v jejím životě stal její syn. Proto Louise pracuje na poloviční úvazek, aby je uživila a zároveň mohli být spolu. Všechno se však změní, když se objeví
DAVID, mladý, úspěšný a natolik okouzlující, že Louise nemůže uvěřit, že by o ni muž jako on nejenže mohl zavadit pohledem, ale že ho dokonce snad i přitahuje. To se ovšem dost zkomplikuje v okamžiku, kdy potká jeho ženu
ADELE, překrásnou, elegantní a roztomilou bytost, z níž se rychle stane Louisina nová přítelkyně. Oba aktéři dokonalého páru Louise naprosto uchvátí a každý z nich ji po svém vtahuje do spletité sítě jejich manželství, v němž má Louise zatím netušenou zásadní roli.
A najednou, ve chvíli, kdy je oba trochu víc poznává, zahlédne trhliny. Je David opravdu tím mužem, za něhož ho měla? A je Adele opravdu tak křehká a zranitelná, jak působí? Jaká strašlivá tajemství oba skrývají a jak daleko zajdou, aby je uchránili?
Lekárska správa


Meno pozorovaného subjektu: Mony

Názov ochorenia: Posadnutosť knihou Ví o tobě (Libellus genero hysterisch VoT)


Spúšťač ochorenia: Sarah Pinboroughová 

Príznaky: Túžba čítať bez prestania aj navzdory potrebe spánku; zvýšený apetít spôsobený nervozitou z príbehu; prepadnutie fiktívnej realite navodenej príbehom knihy a ním zapríčinené výkyvy správania, ako abnormálne baženie po ďalších a ďalších stránkach knihy; šialený výraz v očiach pri pokusoch odhaliť ukryté náznaky k vylúšteniu zápletky; taktiež bolo zaznamenané stupňovanie všetkých spomínaných symptómov podmienené gradáciou deja. 

Priebeh ochorenia: Subjekt trpel nespavosťou. Ocitol sa v bezduchom stave, jeho zreničky boli rozšírené. Ignoroval svoje prostredie a na podnety reagoval podráždene. Jeho nervozitu spôsobovalo zistenie, že opäť pochybil a ďalšia z jeho konšpiračných teórií bola chybná. Zvýšilo sa nebezpečenstvo prejavu hystérie. S plynutím deja bol subjekt ešte väčšmi posadnutý ako doposiaľ a dychtivo čítal, aby sa príbeh už konečne rozuzlil. 

Liečba: Jediná možnosť: nechať subjekt dočítať knihu, aby sa z nedočkavosti ohľadom konca príbehu úplne nepomiatol. 

Záver: Subjekt bol po odhalení konečného záveru úplne šokovaný, čo mu vyrazilo dych, avšak po chvíli sa dostavilo nadšenie a obdiv voči autorke, teda zdroju jeho vlastnej choroby. Subjekt cítil potrebu odporučiť knihu úplne každému aj napriek jeho vlastnej skúsenosti s posadnutosťou, ktorú však začal vnímať ako kladný pocit. Nakoniec sa po dlhej dobe konečne u pozorovaného dostavil spánok, no myšlienky na prečítané dielo i tak pretrvávajú. Úplne vyzdravenie nemožné! 

Konečné stanovisko: Pozor, ochorenie je vysoko nákazlivé!
...imúnny voči čaru tejto knihy bude málokto...

Nikdy by som nepovedala, že sa raz stanem takto závislou. Závislou na každom jednom slove, na každej jednej pretočenej stránke. Závislou od tajomstiev, ktoré budem musieť rozlúštiť stoj, čo stoj, aby sa moja myseľ úplne nezbláznila. Závislou na jednej knihe od, pre mňa sprvu, neznámej autorky, ktorú však už nikdy nedostanem z hlavy. Presne ako aj jej skvostné dielo s názvom Ví o tobě.
„Minulost je stejně neuchopitelná jako budoucnost – jen perspektiva pohledu, kouř a zrcadla. Nedá se definovat. Řekněme, že dva lidé prožijí to samé – ale když je později požádáte, aby to popsali, jejich vyprávění se vždy budou trochu lišit. Pravda se různým lidem jeví různě.“
Tento psychologický thriller má skutočne čo ponúknuť, a to po každej stránke. Je naozaj obdivuhodné stvoriť tak náročný a zauzlený príbeh, ktorý má pritom hlavu a pätu. A to, že sa v ňom nenájde žiadna zbytočná vata či hluché miesta, vďaka čomu dej prirodzene a nenútene plynie a k tomu čitateľa zaujme od úplného začiatku až po samotný koniec, je ukážkou veľkých kvalít. Veľmi oceňujem aj vykreslenie postáv. Ich charaktery boli zvládnuté na výbornú. Čím viac som ich spoznávala a ich vnútorný svet sa predo mnou kryštalizoval, tým viac som sa ich začínala báť (čo považujem vzhľadom k danému žánru za vítané). Všetko bolo skrátka premyslené, vyšperkované do najmenších detailov a psychológia postáv až desivo presvedčivá.
„Je zajímavé, jak se dokáže lišit obraz, jakým na lidi působíme, od toho, jací skutečně jsme.“
Ale najväčším pozitívom sa predsa len stali už spomínané tajomstvá a záhady, ktoré ma oberali o spánok. Ako som sa snažila, tak som sa snažila, nikdy som úplne nedokázala predvídať, čo sa bude diať a najmä, ako to celé dopadne. Spisovateľka mi hádzala len malé odrobinky, z ktorých som nemohla byť sýta, no napriek tomu som ich lačne hltala, pretože, ako sa hovorí, niečo je predsa len lepšie ako nič. Avšak, ani som netušila, že odpoveď pre moju zvedavú myseľ mám hneď pod nosom. Autorka totiž čitateľa nezavádzala, ani ho nevodila za nos. Za nos som sa viedla len ja sama, pretože, keď som sa po dočítaní knihy spätne zahľadela na celý príbeh novými očami, uvedomila som si, ako do seba všetko krásne zapadlo a utvorilo tak majstrovské dielo. Dielo, ktoré som mohla zbadať už dávno, keby som sa nezameriavala len na tie suché chlebové omrvinky a namiesto toho myseľ otvorila naplno. V tom okamihu by som si všimla, že sú medzi riadkami šikovne ukryté odpovede. Tie, ktoré už dávno napovedali, ako to celé dopadne, ale i omnoho viac. No Sarah Pinboroughová je lišiacky múdra. Vedela, čo robí a ako ich predo mnou ukryť, aby som si knihu užila plným dúškom a trocha potrápiť sa mi predsa len nezaškodilo. Bol to excelentný ťah a za to mám voči autorke ešte väčší obdiv.
„Tajemství, tajemství, samá tajemství. Když se podíváte dost zblízka, zjistíte, že lidé jsou jich plní.“
Možno ste zmätení, prečo stále spomínam, že som netušila ako príbeh nakoniec celkovo dopadne. Tu by som si požičala Petrine slová z jej recenzie (odporúčam vám prečítať si ju, je skvelá 😊), ktoré hovoria, že kniha má akoby dva závery. Ten prvý sa dal predvídať. Ale naň by prišiel každý, kto by si spočítal, že dva plus dva sú štyri. Možno by si pomyslel, že originálny a dychberúci koniec sa konať nebude, avšak autorka ešte nevyložila všetky karty na stôl. A vtedy to prišlo. To veľkolepé finále, ktoré mi spôsobilo infarktový stav, z čoho mi takmer vypadli oči z jamiek. V takej chvíli mi neostávalo povedať nič iné len, #WTFthatending!
„Ach bože, ach bože, ach bože.“
Sarah je naozaj úchvatná spisovateľka. Vie, kedy má v čitateľovi vyvolať pocit zvedavosti, dychtivosti, ale i strachu, ktorý sa často nachádzal v pozadí a ktorý sa v istých okamihoch prejavoval až priveľmi zreteľne. Stvorila pre mňa nezabudnuteľný príbeh o dvoch ženách, ktorých stredom života sa stal jeden a ten istý muž. Tvorili spolu akýsi trojuholník opradený tajomstvami, čomu tento psychologický thriller pridával na atraktívnosti. No najväčším lákadlom pre všetkých je konečná stanica príbehu, ktorá ma úplne položila a myslím, že by dostala i vás. Preto prijmite moju radu a ak raz knihu prečítate, tak nikdy, ale naozaj NIKDY, #neprozradtekonec! Nech má každý možnosť vychutnať si tento vynikajúci thriller, na ktorom sa môže stať až desivo rýchlo, chorobne závislým. Pravdaže, môže mať protilátky, alebo príznaky budú miernejšie ako v mojom prípade, no aj tak si myslím, že imúnny voči čaru tejto knihy bude málokto 😉.
„...slova nejsou dost spolehlivá...“
Moje hodnotenie
Poďakovanie

Veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Metafora za poskytnutie recenznej e-knihy

P.S.: Kniha vychádza 28.4.2017.

17 komentárov:

  1. Teda já zírám, máš naprosto luxusní provedení recenze !! Moc se mi líbí, je originální a je skvělá !! :-)
    Jinak knihu jsem měla taky možnost přečíst a souhlasím, nemohla jsem se od ní odtrhnout, moc mě bavila a tahle kniha byla po dlouhé době jednou z těch u které jsem si řekla že "wow" ...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ó, tak ja sa momentálne usmievam od uch k uchu a myslím, že mi tento šialene šťastný výraz na tvári ostane ešte veľmi dlho (asi aj počas spánku :D)...ĎAKUJÉM krásne, veľmi si to vážim a nesmierne si ma potešila❤^.^❤
      Presne, ten WOW efekt sa hneď po dočítaní dostavil, vlastne, ja som ho pociťovala už skôr :D Bola to skutočne dychberúca kniha a niečo také som ešte nečítala. Z toho mohla vzniknúť jedine závislosť :D
      Ďakujem ešte raz a maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  2. Souhlasím s tebou, na konci mě čekaly dva šoky :) Moc pěkná recenze a lékařská zpráva je originální a vtipná :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ha, a že aké to boli šoky!!! :D Páni, táto spisovateľka je vážne skvelá, celá kniha bola skvelá! A ďakujem krásne, veľmi si ma potešila❤❤❤ Aj som sa trocha bála, či tú lekársku správu dať do recenzie, či to nebude čudné, no ako tak čítam asi nie :D Jej písanie som si užívala a bola to vážne zábava...
      A ešte raz ďakujem a prajem ti krásny deň ;))

      Odstrániť
  3. Skvělá recenze :) Na knihu jsem zatím slyšela jen samou chválu, takže se na ni určitě chystám :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujém❤ Určite po nej siahni, je SKVELÁ!!! ^.^
      Maj sa krásne...

      Odstrániť
  4. Pěkná recenze. Ne vlastně skvělá!!! O knize jsem neslyšela, myslím tim o čem je, ale titulka na me vyskakuje na fb a na databázi :D ale jak vidím,musim ji mít!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, ďakujem krásne❤^.^❤ A knihu musíš mať na 100%, určite by sa ti páčila a verím, že by ti vyrazila dych :D Ešte raz ďakujem a maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  5. Výýýýborná recenzia! Ten nápad s lekárskou správou je úplne úžasný a vtipný!! :) Thrillery zasa tak často nečítam (aj keď nechápem prečo, keďže sa mi tie, ku ktorým sa dostanem, väčšinou páčia -_-), ale vyzerá naozaj super a určite si ju dám na potenciálny tbr zoznam. :) Ešte raz, skvelá recenzia! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Júj, Ellie, ĎAKUJÉM krásne❤^.^❤ Veľmi si to vážim♥♥♥ Tá lekárska správa bol len taký úlet, no naozaj som sa pri jej písaní bavila a som taká šťastná, že sa naozaj páči :D
      Ani ja ich veľmi nečítam, no po tomto thrillery mám v pláne to zmeniť. Takýto knihomoľský zážitok som ešte nezažila :D Určite ti knihu odporúčam, je skvostná, pútavá, dychberúca!
      A ja ešte raz veľmi pekne ďakujem a prajem ti nádherný deň ;))

      Odstrániť
  6. Psychologický triler vravíš? Tak si ma zase ( vlastne, ako stále! ♥) nalákala! Momentálne som bola do jedného seriálu a knihy tak zažratá, že som si veľmi dobre vedela predstaviť tvoje pocity a, úprimne, chcem viac takýchto čitateľských zážitkov! Takže vrelá vďaka za tip, Mony, recenzia je skvelá ako vždy :) ♥ A tie myšlienky zase .... ♥♥♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Júj, tak sa teším!!! ^.^ Určite, ak budeš mať možnosť, tak po knihe siahni. Som si istá, žeby ťa úplne pohltila a taktiež by si začala pociťovať príznaky chorobnej závislosti :D A to by ma naozaj zaujímalo, aký seriál a kniha ťa tak nadchli O.o...som zvedavá :D
      A ďakujém♥^.^♥ Veľmi si to vážim...maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  7. Tak totooo je veru pecková recenzia!! Musím povedať pravdu, že článok som si všimla už skôr, no odložila som ho so slovami, že sa k nemu vrátim neskôr, pretože na to si potrebujem sadnut. :D Ako inak, uplne som zabudla, az tvoj komentar na mojom blogu mi pripomenul, ze aaaa clanok :D takze teraz recenzii- je skvela, pckova, uchvatna. Aj ked ja take zanre nevyhladavam, marne, nalakala si ma velmi. Jedno ma vsak mata... budem sa bat spat? :D :D vies, pretoze ja som strasny strachopud, a uz vazne neviem, co by som po nociach robila :D Ta lekarska sprava je TOp. este som sa s tym nikde nestretla a milo som sa pobavila❤️❤️ z kade ta take napadne? vazne netusim :D Ako citam, vyzera byt kniha dobre prepracovana a vidim, ze ti aj KONECNE sadli postavi :D uz bolo na case, pretoze v predoslich recenziach hlavne na goodreads som mala pocit, ze blbe hrdinky ta prenasleduju (od selekcie pocnuc, po cervenu kralovnu konciac)Mam rada premyslene knihy a toto vyzera fakt premakane. Urcite davam na wishlist. :D ❤️❤️ maj sa krasne a opat sa tesim na recenzia a clanky vsakovakeho druhu. Posielam pozdrav a prianie pekneho vecera. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeminku, ta tvrdka :D vazne sa ospravedlnujem, nemozem na to ani pozerat, ale som taka nevyspata, ze radsej pisem bez diakritiky a "pre istotu" vynechavam pismenka zo slov :D

      Odstrániť
    2. Jehéj, ďakujém krásne Bleise♥^.^♥
      Veď ani ja nie, som romantická duša, no už som potrebovala zmenu :D A páni, tá kniha mi tak skvelo sadla, bola úchvatná! A tohto sa báť nemusíš, spať nebudeš len z toho dôvodu, že budeš potrebovať prísť na odpovede čím skôr :D Kniha je vlastne také jedno veľké tajomstvo, žiadna brutalita, násilie a podobne...naozaj krásne to napísala Petra vo svojej recenzii, že je to elegantná mystery dráma.
      Jój, tá lekárska správa bola čisto úlet no mojej sestre sa tak páčila, že som na ňu dala a uverejnila ju aj v recenzii...a som taká šťastná, že má úspech :D To som naozaj nečakala...
      Kniha bola úžasná od začiatku po koniec a postavy naozaj skvelo vykreslené, veľká chvála autorke :)) A určite ti knihu odporúčam, možno by ti taktiež sadla.
      Á z toho si nič nerob :D Tvrdka sem, tvrdka tam...keby si čítala moje recenzie pred úpravou, tak by si dostala infarkt z tých mojich pravopisných chýb :D
      Naozaj ti ďakujem krásne za taký úžasný komentár a aj pochvalu, veľmi si to vážim, VÉĽMI!!! :D Prajem ti nádherný deň ;))

      Odstrániť
  8. Mony, úprimne, dostala si ma do takého pomykova, že doslova ○neviem čija som'. Keď som otvorila tento článok a zbadala tú recenziu, tak som si musela držať sánku, inak by mi dopadla na zem a padala by ďalej až tak ďaleko, že by vyšla z druhého konca zeme a padala ďalej .....:D Fu, myslím že lepšie sa už moje pocity asi nedajú opísať. Tak premakanú recenziu som ešte v živote nevidela! O.o Ten začiatok, keby to videli moje profesorky z VŠ, tak by to s veľkou pravdepodobnosťou používali ako príklad k výučbe ošetrovateľského procesu.:D Vážne....klobúk dole.♥:) Neskutočná recenzia, tie vydavateľstvá by Ťa mali nosiť na rukách. A na knihu si ma samozrejme nalákala, idem si ju okamžite objednať.:D Ďakujem, som švorc, ale veď kto by sa už len pre knihu neobetoval že? A navyše takúto!...Ešte raz najsamlepšia ultramegagalktická bombová recenzia.♥ Maj sa krásne a teším sa na ďalšie!:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Joj, Veronka, ty si taký skvelý a vtipný človek, ďakujem krásne, takto som sa už dlho dobre nepobavila ako práve pri tvojich slovách :D Tak si mi zlepšila deň, ďakujem ti z celého srdca♥^.^♥ Och, však ja spyšniem a bude zle :D Veronika, ty si ma dostala do pomykova...naozaj, neskutočná vďaka, to ma tak nakoplo a motivovalo, ani si nevieš predstaviť ako :D
      Ja som si ju chcela kúpiť ako darček k meninám, pretože ma na ňu neskutočne nalákala Petra svojou recenziou, ale akýmsi zázrakom mi ju ako e-knihu nakoniec poslalo samo vydavateľstvo a o darček som mala postarané...a o zážitok tiež ^.^ Naozaj, neskutočne dobrá kniha!
      Aj ty sa maj krásne a asi sa budem usmievať ešte véľmi dlho, lebo, páni, ty si ma týmto komentárom úplne dostala...asi od radosti vzlietnem :D

      Odstrániť

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »
© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.