Poďme sa hrať s bloggerom/01 (...na úvod...)

Vítam vás pri novom článku a "projekte", ktorý som mala v pláne, ako som aj na FB spomínala, už rok, no dokopala som sa k tomu, očividne, až teraz (to som celá ja 😒). Už dávno som totiž chcela priniesť na blog rady a tipy ohľadom funkcií bloggeru a CSS a HTML kódov, ktoré pomáhajú vytvoriť úplne novú "tvár" blogu. Takže dnešným príspevkom vám predstavím, o čo konkrétne pôjde a čo nás bude čakať...😊
Viete, koľko mi trvalo, kým som konečne zverejnila svoj prvý článok a naplno sa začala venovať blogovaniu? Pol roka! Áno, asi to znie ako extrém, no v niektorých smeroch som puntičkárka a pokým nie som sama so sebou ako tak spokojná, nikdy sa nepohnem z miesta. Preto som sa potrebovala uistiť, že miesto, kde budem uverejňovať články musím poznať, inak budem mať vo všetkom iba zbytočný chaos. A ten pri prvom otvorení bloggeru vážne prišiel. Nuž, a tak som celých šesť mesiacov vymýšľala najskôr názov blogu, potom jeho hlavičku a nakoniec som sa pustila do objavovania toho, čo všetko Mr. blogger ponúka. Vtedy som brázdila internetom a hľadala si nejaké postupy, HTML a CSS kódy a učila sa z vlastných chýb. A ešte sa je čo učiť, no teraz aspoň viem, do čoho idem, a kde hľadať tie správne postupy. 😊
Za dva roky blogovania som vystriedala dokopy, vrátane tohto, štyri vzhľady blogu a ako sa poznám, určite budem špekulovať nad novým, no momentálne sa do toho vŕtať nejdem. A teraz asi čakáte podstatu tohto môjho výkladu. Tak teda prejdem k veci. Poďme sa hrať s bloggerom je projekt, ktorý by mal pomôcť najmä začínajúcim blogerom, ktorí majú v tom všetkom zmätok, ako som po prvýkrát mala i ja. Viem, že takýchto článkov s podobným zameraním nájdete kade tade, no chcela by som prispieť aj svojou maličkosťou.
Čakajú nás články, v ktorých budem postupne ukazovať, aká je s bloggerom zábava😄. Keď prídete na jeho funkcie a lepšie ho spoznáte sami pochopíte, že práca s ním je malina. Preto začnem úplne od začiatku. Mám v pláne založiť si skúšobný blog, vďaka ktorému vám vizuálne zdokumentujem, ako fungujú základné nastavenia v bloggeri a ako ich pomocou CSS a HTML kódov upgradovať. Osobne mám radšej CSS, pretože práca s nimi je ľahká a nemusíte sa báť, že niečo pokazíte. S HTML je to nebezpečnejšie, avšak aj pri ňom sa občas pristavíme. Samozrejme nebudú chýbať ani odkazy na použité kódy.
Citujem Wikipédiu: „Kaskádové štýly alebo CSS (skratka z angl. Cascading Style Sheets) je všeobecné rozšírenie (X)HTML. Konzorcium W3C[1] označuje CSS ako jednoduchý mechanizmus na vizuálne formátovanie internetových dokumentov.“ Neviem ako vy, ale ja nerozumiem ničomu z tohto popisu 😅. Nie som programátor (no aké nečakané, že? 😅), ani nič podobné, a teóriu ohľadom tejto funkcie fakt neovládam. Avšak hlavné je, že tieto kódiky viem využiť v praxi a je to vážne neuveriteľne jednoduché! Stačí vám nájsť si ten správny CSS kód, ovládať CTRL+C a CTRL+V a budete ihneď v obraze...
Tak v tomto vám poradiť dokážem. Tieto kódy objavíte na rôznych stránkach. Mne najviac pomohli poľské, avšak, aj u slovenských a českých blogeroch, čo to nájdete. A keď už sme pri tejto otázke, tak vás musím oboznámiť s tým, prečo tieto kódy nebudete môcť kopírovať aj u mňa:
Mám použitý CSS kód, ktorý bráni kopírovaniu textu, takže by ste sa k nim dostali jedine tým spôsobom, že by ste ich museli prepisovať a to je naozaj príšerná predstava (niektoré kódy sú fakt krkolomné). Ale na konci každého uverejneného článku nájdete odkaz smerujúci na mnou vytvorený Google Dokument, kde si budete môcť, bez problémov, kódiky použité v príspevku skopírovať.
Potrebný CSS kód nájdete TUKód na ochranu pred kopírovaním vložte do CSS (cesta k CSS  motív – prispôsobiť – rozšírené – pridať CSS).
Nuž, môžete sa pohrať so základnými funkciami, ktoré ponúkajú nastavenia, ale inak všetko záleží od kódov. Avšak, ak sa vám nechce s nimi zapodievať, je tu super jednoduché riešenie – stiahnite si šablónu! 👍 Pre blogger je na nete mnoho krásnych šablón úplne zadarmo. Jediné, čo musíte spraviť je stiahnuť si ju a máte hotovo. Určite vám ukážem, ako aj na túto možnosť. Avšak pamätajte, že pred každou zmenou, ktorú chcete vykonať, si radšej zálohujte blog a stiahnite si aj pôvodnú šablónu. Nikdy neviete, čo sa môže stať a takto budete mať istotu, že sa môžete v pokoji vrátiť k tomu, čo náhodou akýmsi nedopatrením stratíte (aj toto vám ukážem nabudúce).
Blogger sa stále mení, čím ďalej tým k lepšiemu. Veď už len teraz môžete nájsť štyri nové šablóny, ktoré ponúka a vyzerajú naozaj skvelo (tak dobre, že nemusíte hľadať ani CSS kódy😄). Ale i tak dúfam, že vám články tohto tipu aspoň trocha pomôžu, najmä začínajúcim blogerom, lebo viem, aké sú začiatky ťažké. Budem sa snažiť všetko spracovať čo najzretelnejšie, aby ste z toho nemali guláš.
Sama som zvedavá, čo z tohto nápadu nakoniec vznikne a či vám vôbec pomôžem, ale ja verím, že áno. A preto je moja najbližšia úloha jasná - musím sa opäť hrať s bloggerom 😁.

27 komentárov:

  1. Jejj super Mony, ani nevieš ako si mi teraz pomohla. Hlavne ako ochrániť blog pred kopírovaním... Tak ako ty i ja veľa rozmýšľam o blogovaní a čo pridať (hoci teraz to nevypadá)ale chcem robiť návody o hačkovaní a tvorbe. A mám vymyslených pár vzorov a niektorými mojimi know-how by som sa chcela podeliť, al nechcem aby to niekto kopíroval a uverejnil pod svojim menom. Asi je to to isté ako ty napíšeš recenziu ku knihe a niekto by si to uverejnil pod svojím menom. Tak toto idem hneď vložiť do CSS. Ďakujem, teším sa na ďalšiu časť!!! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som veľmi rada, že ti tento kód pomohol ^.^ Ja som ho našla už ani neviem ako, no tak som sa potešila, že funguje♥ Júj, a to sa tešííím♥♥♥ To zas budem mať čo u teba obdivovať :D Neviem, či to budú nákresy, ale určite si ich podpíš a pridaj aj značku Copyright(©...dáš ho ľavým Alt+0+169), to taktiež veľmi pomôže ako tak si ochrániť tvorbu :)) Maj sa krásne...

      Odstrániť
  2. Ahoj, za tenhle typ článků jsem opravdu vděčná. Jsem počítačový antitalent a jsem opravdu ráda, když uzpůsobím alespoň šablonu svým potřebám, pomocí pár kliků :D. A názvy jako HTML a CSS kódování? To si ze střední školy už nepamatuju :D. Takže se už moc těším na příští část :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Annie :)) Som veľmi rada, že ťa tento "projekt" zaujal a naozaj dúfam, že ti pomôže♥ Z počiatku to bude čisto o spoznávaní bloggeru a jeho funkcií, no postupom sa dostaneme aj k tej zábavnejšej časti :D Prajem ti pekný deň :)

      Odstrániť
  3. Juuuj Mony, nemáš ani tušenia, ako veľmi som sa na túto sériu (tento projekt) tešila!:) Keďže pre mňa je blogger jedna veľká záhada, bude to naozaj obrovská pomoc z tvojej strany. Myslím že to bolo týždeň dozadu, opravovala som bratovi bakalárku, ktorá sa týkala práve tvorby internetových stránok, medzi ktorými mal aj spomínané CSS a HTML kódy (nemala som šajnu o čom bola reč :D išlo iba o gramatiku) a tak som mu povedala, že za odmenu mi bude musieť pomôcť s blogom. Tak to vyzerá, že vďaka Tebe to nakoniec možno budem schopná urobiť sama.:3 ĎAKUJEM♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, som šťastná, že ťa to až tak nadchlo :D Ale ver mi, že to bude jednoduché, nič svetoborné a ja vlastne len kódy z iných stránok presuniem k sebe a ukážem ich v praxi (iné by bolo, keby som na nejaký ten kódik prišla ja sama O.o). A asi by ti v tomto smere určite viac pomohol tvoj brat :D No uvidíme, budem sa snažiť aspoň s tou malou trochou, čo viem, ako tak pomôcť (a teraz to vyznieva, že tento projekt nemá zmysel...moje nervy, normálne samu seba zamotávam :D) Maj sa krásne...

      Odstrániť
  4. Veľmi dobrý projekt. Tlieskam za tú myšlienku a som nesmierne vďačná. Už večnosť sa snažím zmeniť vzhľad svojho blogu, ale akosi sa mi nedarí. Proste to so mnou nespolupracuje tak, akoby som chcela. A to mám blog asi o mesiac dlhšie ako ty. :D
    Veľmi sa teším na rady, ktoré prídu a dúfam, že pre zmenu niečomu aj porozumiem bez toho, aby som si musela na YTB hľadať návody pre debilov. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, ale ono to vážne nie je nič kreatívne a článkov s podobnou témou je na nete habadej :D Ale tak človek nikdy nevie, možno vážne pomôžem :)) Mňa to s tým bloggerom skrátka baví a uvidíš, je to s ním ľahšie ako sa zdá ^.^ Prajem ti pekný deň...

      Odstrániť
  5. No už som zvedavá na tvoje rady a pomoc. Ja osobne mám neskutočné problémy s technikou a rovno poviem, už začínam peniť z toho, ako si ten blogger robí čo sa mu zachce. Ako mením písmo a ono si to hádže aké chce. Ako mením centrovanie písma a ono je to hocikde a hocijako. A hoc vôbec nerozumiem skoro ničomu, rada sa učím. Snáď mi to s tvojou pomocou pôjde jednoduchšie. Teším sa na tvoje rady

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) No dúfam, že pomôžem, aj keď to budú jednoduché rady, ktoré už možno poznáš. Avšak budem sa snažiť :D Maj sa krásne..

      Odstrániť
  6. Ty nové šablonky vypadají skvěle, ale netroufám si do nich, nemám to rozvžení jako oni :DD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď to, vyzerajú super, ale pre mňa je to ešte neprebádané územie, ale určite sa aj na ne pozriem :) Prajem ti pekný deň...

      Odstrániť
  7. Zajímavý a parádní článek.
    Já jsem si se svým blogem několikrát pohrávala - ohledně šablon a pak html kódy v nich. Většinou za pochodu a samouk, s něčím málo pomohl přítel.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne♥^.^♥
      Aj ja sa k tým samoukom radím, zisťovať si nové CSS a podobne...a je to zábava :D
      Prajem ti pekný deň ;)

      Odstrániť
  8. To je parádní nápad :) Budu se těšit na tvoje rady, třeba pak některé použiju i na svém blogu. Stále mám co zlepšovat a vítám každou pomoc.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujém♥^.^♥ Teraz budú akurát dva články také čisto zoznamovacie s bloggerom, no potom začne už skutočná zábava :D Maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  9. Toto je aké super! Pomoc začínajúcim blogerom alebo takým, čo blogujú už päť rokov a stále majú dizajn ako zo Skicára :D :D Inak! Ako som tak rozmýšľala, jak dlho blogujem, tak som prišla na to, že blog som si založila presne 31.mája pred piatimi rokmi :O No, uvidíme, či sa do večera budem ešte cítiť na nejaký článok k tomu, alebo to nechám až na čas po prijímačkách :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ó, tak to veľká gratulácia♥^.^♥ Päť rokov, tak to už je niečo! Neverím, že ja toľko niekedy vydržím :D A budem držať palce na prijímačky, na maturity som ti tiež...naozaj som na teba myslela ;)) Maj sa krásne...a ak článoček bude, tak si ho s veľkou radosťou prečítam ^.^

      Odstrániť
    2. Ďakujem a ďakujem, pomohlo to ♥♥ Odmaturovala som úspešne, dúfam, že tak pôjdu aj prijímačky ^.^ Na dnes balím prípravu na ne a článok už nevládzem napísať, no ale snáď sa zajtra podarí, veď sa toho toľko stalo!
      Ešte som zabudla, že sa teším na články v tejto rubrike ♥
      Dobrú noc :)

      Odstrániť
  10. Je to perfektný nápad a hlavne sa teším, že si sa do toho pustila práve ty, pretože každý jeden tvoj vzhľad blogu bol nádherný. ♥ Neviem sa dočkať. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne♥^.^♥ Ale na tvoj vzhľad nikdy mať nebudem, je dokonalý♥♥♥
      Prajem ti pekný víkend ;))

      Odstrániť
  11. :) Tvoje články sú vždy tým najlepším prístavom, do ktorého sa vždy rada vraciam. A projekt o bloggeri??? Prosím ťa, to si mi snáď čítala myšlienky, že? :D :) Už toľkokrát som sa chcela pustiť do zmeny blogu, že sa to už asi ani nebude dať spočítať, no vždy som sa v tom množstve motívov, kódov a písmeniek nadobro stratila. Akosi podvedome tuším, že vďaka tvojmu úžasne ľahko sa čítajúcemu a podrobnému štýlu, sa konečne (!) aj môj blog dostane do nových šiat! ♥♥♥ Za všetku tvoju námahu, originalitu, nápady a snahu pomôcť, veľká vďaka, Mony :) ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ó, Andy, ty mi dnes svojim krásnymi komentármi a pochvalami tak rozradostňuješ deň♥^.^♥ Ďakujem ti veľmi pekne, nesmierne si to vážim♥♥♥
      A dúfam, že sa v tých mojich článkoch potom vyznáte a aj ty, lebo vysvetľovanie mi až tak nejde (dôkaz sú DIY články :D ), no obrázky to hádam zachránia :D A akurát dnes mám v pláne uverejniť dva také zoznamovacie s bloggerom, a potom sa už pustíme do tej očakávanej časti a to úpravy vzhľadu :)
      Ešte raz vďaka, maj sa krásne ;)

      Odstrániť
  12. Já osobně oceňuji všechny články na vylepšování blogů. Chci si založit nový blog pro své FF příběhy a váhám mezi blogspotem a wordpressem. Pro blogspot hraje spousta návodů a mé zkušenosti s ním. Tak uvidím po několika tvých článků :)
    Díky, že to děláš!

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že články, ktoré chystám, ti asi ani veľmi nepomôžu, lebo ako tak vidím, ty sa v blogspote už vyznáš :D Máš prekrásnu a príjemnú šablónu na blogu a vyzerá super!♥ Joj, tak hádam prídem aj s niečím novým :D S wordpressom nemám žiadne skúsenosti, no blogger som si zamilovala ^.^ No uvidíme teda, či niečo pomôže. Každopádne, veľká vďaka za krásny komentár, normálne si ma nakopla, aby som sa do týchto článkov už pustila na plno...nápady sú, len tá moja lenivosť :D

      Odstrániť
  13. Už na FB jsem jásala nad touhle novou rubrikou, protože myslím, že z mého blogu je více než patrné, že si s bloggerem opravdu nerozumím (a díky své lenosti jsem ho vlastně nikdy ani nezkoumala). Můj blog je vlastně založen jen na textu a fotkách, ale doufám, že se díky tobě teď bude moci posunout ještě novým - vizuálním - směrem. Moc díky za tohle všecko, Mony. Teď už jsem moc ospalá na to, se něco učit, ale ASAP všechny tvé články prostuduji a pokusím se něco naučit a konečně (po roce a půl) vzhled blogu změnit k obrazu svému :)
    Jsi nejlepší <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ty si najlepšia!♥♥♥ :D Ďakujem krásne a dúfam, že naozaj tieto články pomôžu blogger spoznať lepšie a ukážu, aká je s ním sranda ;) A keby čo, tak mi pokojne kedykoľvek napíš a ak budem môcť, tak rada s ním pomôžem ^.^

      Odstrániť

© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »